Tuesday, March 1, 2011

~ Ikan Patin ~

Utara, barat, timur, selatan....sume da kenal ngan ikan patin yg glemer kat Temerloh, Pahang..kalo sebut jek ikan patin, mesti korang akan ingat masak tempoyak....uuuiishhh...sedapnye..nyum..nyum..tetiba teringat masakan mak.rindunyeeee....

Semlm lepas g JPJ..episod jln2 cari mkn pun bermula..huhu..kat mane nak mkn eh,.g dataran otomobil, sek 15 shah alam tuh, then hubby ckp, restoran temerloh tuh baru bukak..kitorang pun pe lagik..da lapa kan..pastu name Temerloh tuh, mesti la ade ikan patin kan..TERJAHHHHHHHH.....hehehe..hubby mmg suke ikan patin masak tempoyak cuma bini die jek x tau caner nak msk..nnt i blaja ye b..:p

Restoran Temerloh Catering nih menarik gak..menu die kebanyakan masakan dari pahang.sedap..sedap..blom mkn da ckp sedap kan..meh aku jamu korang ngan suasana kat restoran nih..


Haa....caner?ok x?bole thn la kan...selera la gak kan korang nak singgah..kitorang mkn yg simple2 jek..nak rase sedap ke x mcm mkn kat phg..


Kitorang mkn ikan patin msk tempoyak, ikan keli goreng ngan sambal tempoyak. smbl tempoyak ni bukan smbl yg mkn ngan ulam tu tau..yg nih mcm2 jenis daun msk skali ngan tempoyak..sedapppp woooooo..tp yg terbaik mesti la dari air tangan mak ngan atok aku.mmg meletop, terangkat la....nnt aku tny mak aku resepi wat smbl ni eh..

Harga seketul ikan patin tuh, RM8..standard la mcm kat phg gak..tp sori to say., mmg x bole lawan kat phg la..bg aku smbl die tuh msm sket pastu x bape kering.kat restoran ni pun sedap gak tp lagi sedap kat temerloh. kg ku mmg terbaekkkkkkkkkkkkk....


Ini la hasilnye selepas mkn, x berapa nak abis..hehehe..so sesapa nak try ikan patin msk tempoyak tp jauh nak mkn kat temerloh, bole la singgah mkn kat sini eh. bg aku bole thn la, tp sbb aku da biase mkn yg mak wat. of course la mskn mak aku lagik sedap....hohohoho...jgn mrh eh..nnt kene jual.hahahahaha!!~~~

No comments: