Wednesday, February 23, 2011

~ Masjid Al-Khalidiah ~

Sebut je Masjid Al-Khalidiah..mesti korang tau sape yg bertanggungjawab membinanya kan..dan da tentu korang pun dpt agak name itu di ambil sempena name siapa. Masjid yang dibina di kampung asal Datuk Sri Khalid Mohamad Jiwa di Kampung Permatang Pasir, Kuala Muda, Kedah pada tahun 2009 itu telah siap sepenuhnya. Masjid ini didirikan oleh Yayasan Nurjiwa yg bernilai RM1.7 juta ini akan dirasmikan oleh Sultan Kedah, Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah pada hari Sabtu 19 Februari 2011.

Yayasan Nurjiwa ialah sebuah madan kebajikan yang dilahirkan oleh Datuk Siti Nurhaliza & Datuk Seri Khalid pada 21 Ogos 2006. Ia ditubuhkan untuk melaksanakan fungsi dan tanggungjawab membantu golongan yang memerlukan terutamanya anak-anak yatim, miskin dan mangsa bencana alam. Yayasan tersebut juga membantu dalam pembangunan agama, khususnya pembinaan serta baik pulih masjid dan surau terutamanya di kawasan kampung-kampung.


Khalid memaklumkan bahawa die semenjak kecil mmg menyimpan impian utk membina sebuah masjid & bersyukur apabila impian tersebut menjadi kenyataan. So skang, Masjid Al-Khalidiah ini sudah pun bole dikunjungi dan diguna pakai oleh penduduk setempat untuk program-program keagamaan atau kemasyarakatan.


Tahniah Datuk K n Datuk CT !!~

No comments: