Wednesday, February 16, 2011

~ Satay Hut ~

Da bape ari aku x update?da bape ari aku jd silent blogger?!ade ke silent blogger??hahahaha....ari ni adalah ari yg aku rase sesuai la kot nak update..bz la weiiii..ari ni baru nak update cite2 yg da jd pekasam...tp ikan pekasam sedap kan korang??hahahahah.....so sengal..

Rabu lepas, lebih kurang kul 5 pg camtu hubby dpt emergency call from her father..said that, sepupu die (abg man) meninggal. tp kitorang x terus bergegas blk kg, sbb ms tuh, arwah kat sepital lagik. so, dlm kul 10 pg baru kitorang gerak together kakak ipar blk sabak bernam, kg arwah.

Sbb arwah meninggal bukan sebab sakit kronik tp muntah darah. sbb ape muntah darah pun x dpt di pastikan. arwah dulu kerjanye buat insurans nih,..arwah meninggal kan sorang balu, n 6 org anak, sumenye lelaki.

Al-Fatihah utk arwah. semoga arwah akan di cucuri rahmat n di letak kan di kalangan org2 yg beriman.amin...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Lepas menziarahi kuarga arwah, kami anak beranak gerak umah nenek. tgk umah baru nenek...hehehe.tp malangnye aku x snap gmb kat sane.so xde la bukti2 bahawasanye aku blk umah nenek.huhu..

Rehat jap, pastu dlm kul 6 gerak blk BSP. otw blk, abah ajak singgah mkn dulu, ingat nak mkn kat udang banjir..tp, tutup daaaa.....sah2 korang tertanya2 udang banjir tu name kedai ke?hehehe....x lah, udang banjir tuh, mee bandung yg penuh ngan udang..bnyk udang dari mee..sedap woooo....makanye kami mkn di medan selera tanjung, SATAY HUT....


Kalo name pun da satay hut, dah tentu la main dish die pun sate kan...bab2 mkn jap g aku cite okkkkk...layan dulu gmb nih eh..

budak ngade ngan mbah anang die..

afif bergmb kat kolam yg ade ikan keli yg amat besau penah aku tgk

air terjun buatan

lepas mkn, byr kat sini eh..

Satay Hut amat menarik, tempat die luas, besar..siap ade kolam/air terjun yg dpt menambah kan selera mkn..


Tgk...siap ade tanda arah lagik tau..bagus kan tempat nih, da siap mkn..basuh tgn n kalo time tu da msk waktu solat, bole terus solat kat surau yg di sediakan. toilet utk org kurang upaya pun ade u all......mmg terbaik la tempat nih.


Oleh kerana main dish kat sini sate, so sate la yg kami order, ade 2 saiz..kecik n besar. yg kecik tu harganye standard la rm0.60 sajo...yg besau plak, harganye rm1.10. besar dari sate hj samuri. betol....x caye, g la try..sate n kuahnye adalah sedapppp....mkn 1 sate besar bersamaan mkn 3 sate kecik..burrpppp....oppsss...excuse me!!~~knygggggg....hehe

hubby mkn nasi gorang paprik

mee bandung utk aku..besttttt...

Da siap mkn sume, rehat2 perut dulu before terus kan perjalanan. Sempat la si kenit layan main buai dulu..si kenit tuh x termasuk pak sedaranye ye...tu adik hubby..


Harga sume yg kitorang mkn tidak la aku ketahui...sbb....abah yg belanja..hehe. lastly, tatap la gmb pasangan sehati sejoli nih..hahaha~~


Pada korang nak terjah ke tempat nih, sila la ye....amat menarik n masakan die pun sedap. sume kemudahan ada..terbaikkkkkkkk!!~

No comments: