Saturday, January 8, 2011

~ Black listed "Kedai Kopi" by me ~

Ini crita jumaat lepas...jumaat kan rehat lame. So, opismate ajak g pasar tani kat putrajaya tp malangnye, awal2 da bg petanda nak ujan, x jadi la kitorang ke sane. pilihan ke 2 adalah pegi giant seri kembangan..saje pusing2 jln2, cuci mate, window shopping katenye..hehe..giant kt situ baru bukak, ok la..not bad.cam giant2 yg lain gak..

Kaki pun da penat, mate pun da x larat tgk brg cantik2 kat sini, pe lagik..carik port utk mkn lak.x tau nak mkn pe,so kitorang terjah 1 kedai kopi ni ha.kedai tuh kat ngan escalator..x ramai pun org mkn kat situ, tp saje je la nak test kan..sedap ke x sedap..nak tgk menu pe yg menarik.


Seat kitorang adalah tepi cermin, konon bole nampak luar la tp mnt maap la ye..cermin tuh ada corak ala batu-bata gitu..so, ms utk meliarkan mate dgn pmdgn kat luar tidak kesampaian..hehe~~sain ko ima.hahaha~~dtg sorang mamat, waiter kat situ kasik menu, selak..selak..selak..dan selak lagik..nak mkn pe nih,..errrmmm...ermmm...pe eh..last2 mamat tuh tunjuk value set meal kat atas meja tuh..



Aku order nasik lemak special..nurul order asam laksa, ima order ape ntah, aku sudah lupa.air, aku ngan ima, plain water sajo...nurul set teh ngan cendol.nurul ckp nak tmbah ais, mamat tuh ckp kene tmbh 60 sen..ha..ok la.pastu aku x nak drumstick..die mcm blur2..then aku tny, bole tuka x ayam tuh,..x nak drumstick..still blur2..then ckp dgn pelat2 bhs melayu..ckp tuh x bole tuka,ade drumstick jek.errrrrgghh...hampeh...aku cool lagik la.

Pastu dtg lagik mamat tuh, bgtau nasi lemak special da abis, pastu nasi yg ima order td pun da abis.nak order ape nih..selak lagik la menu tuh..selak, pny selak, pk pny pk..last2 aku decide nak mkn nasi smbal ngan dorry fish n ima????x pasti die order ape...hahahahahahaha~~~~ima pe yg ko order eh....ima ade tunjuk kat mamat tu ape die nak dlm menu tuh, mamat tuh ckp, xde..pastu yg ni??ade??xde....weeiiiii...hampeh,..ape je yg ade nih..geram lak aku tgk mamat nih,,da la ckp pun pelat2 melayu..tgk la teh nurul tuh, org ckp nak ais..die kasik panas pulak..hampeh x...hampeh kannn...


ima macam...ermmm...ermm...nak mkn ape nih,aku pun selit la,hehehe...tgk nasi rendang ayam nih cam menarik jek..huhu..akhirnya, nasi rendang ayam la jwbnye.


Ni la rupanye nasi rendang ayam, mula2 nak tuka ngan ima..then x jd sbb ade drumstick.ayamnye half-cook..sgt la menggelikan tekak...tgk la timun tuh, berlubang..lgsg x menarik pertahtian tuk mkn.harga pulak RM9.50..


Ni nasi sambal with dorry fish yg aku order..ermmm..biase2 jek..harga RM9.50 jugak. di sebab kan lauk adalah ikan, so tekak aku pun adalah bole terima dgn seadanye...hehe~~


Asam laksa ni nurul yg oder..bole thn la rasenye..ade sekor ikan dlm tuh..kuah mmg pekat..tp nurul x abis mkn sbb bnyk giler..harga RM7.90..

Sbb musabab kedai kopi ini aku listkan dlm senarai hitam aku adalah kerana.....

1) pelayan die org luar, myanmar kottt...
2) ckp bhs melayu pun pelat2..n x phm lak ape yg kite nak/ckp
3) layanan x bagus, lain org nak, lain lak yg die bg..
4) byk nau menu yg xde, di kala tekak mau mkn itu..ini..
5) kurang sambutan, mcm xde org jek yg mkn kat situ...tmpt lain aku x tau la..

Itu je la wat ms skang yg dpt aku pk..huhu~~mesti korang nak tau, aku mkn kat kedai kopi mane kan?..kann??k la, aku bg hint.."KK", nm tempat di negeri selangor.cuba-cuba la pk2 kan..femes gak la kedai kopi nih..

No comments: