Tuesday, January 25, 2011

~ 1 taun 6 bulan oredi ~

Some progress from afif yg kini sudah genap 1 taun 6 bulan..pejam celik..pejam celik da besau da anak bujang aku ni kan..

Dlm setaun nih, da mcm2 perkmbgn positif afif aku nmpk..wlpn omak eh keje..apak eh pun keje..so nak x nak kene la duk ngan bbsitter. afif start pnd jln ms die genap 1 taun, agak cepat la jgk.sgt teruja tgk die jln terkedek-kedek, jatuh..bgn smp skang da pnd berlari da pun n gelak besar.mkn sndr pun da pndi.wlpn kdg2 (kdg2 ke??salu kottttt.....) ibu die geram tgk die mkn sbb sah2 mknn tuh abis sume ke lantai..yg ke mulut ade la cinonet jek.nak kasik afif blaja pny pasal, tgk kan je la gelagat die yg suke main2 tuh.

Plg best bile tgk afif berjinak2 ngan buku n pensil..afif start kusyuk tgk first book ms die umo 1 taun 2 bulan mcm tuh.ms tu aku baru beli buku tuh utk die.bile sebut book jek, terus cari buku n mulut terkumat-kamit, membace la konon tuh..poyo je lebih..hehe..

Tgk la anak aku nih, siap meniarap lagik..hehehe..jgn skang je tau..harap2 biar la smp bile2 die suke membaca..skang da pnd pgg pen/pensil..smp dinding umah pun die nak conteng..pantang nmpk, sah die akan mnt,..kalo x bg jawabnye umah tuh akan bergegar ngan teriakkan die...pastu kang mrh2, mrh smbl tumbuk2 ko tau....tumbuk lantai ke, meja ke..x pun ibu die yg jd mangsa keadaan.tumbuk tuh smbl mulut die pun bunyi2..."eeihhh..eiihhh..eiihhh.." pastu kang teriak-terlolong..haaiiishhh..bengit telinga ibu die.bdk2 skang, cepat sgt baran.yg tumbuk2 tuh aku x tau die blaja dr mane??x tau la kalo dr umah bbsitter, tkt terikut2 anak bbsitter tuh jek..budak baru nak kenal itu ini.. sib baik ko kecik lagik anak!~kalo x.....kalo x.....ape aku nak wat eh??korang rase???aku tkt melarat smp ke bsr jek kang..

Close up sket die tgh tulis ape??

c...artifak budak berumo 1 taun 6 bulan...hehehe~~ooo..abaikan suar tido omak ehhh tu ye kawan2... :P

Menyanyi+menari pun da pnd..kalo tgk ayah die menyanyi..die pun nak follow gak..ntah ape die nyanyi kan pun aku x tau..hehe..

Mnt milk pun da pnd. kdg2 aku da siap kan milk die, then kalo die nak die akan amik sndr, ni time kalo mood die baik la. Kalo x...harammm...nangis la ko kat situ.hahahaha~~Kalo milk xde, die akan cari dlm warmer.hehehe~~Kalo nak nenen..siap tarik ibu die nih, suh baring,..die amik bantal, pastu "bummm..bummm.." suh aku baring..hahahaha~~ooo..anak i still lagik nenen wlpn susu ibu die da nak kering da pun.tp mmg ade rase nak stop kan die.

Afif pun da pnd sebut some word, simple word mcm cat, bird, ball, bear,..mmg clear la die sebut, tp kalo sebut ujan jd utan plak..hahaha~~ayah pun die da pnd sebut..tp sedayyyyyyy...afif x pnd sebut ibu lagik....iskk..iskk..kalo "bu" je bole la..kalo suh pggl "ibu"..."abu" lak yg die sebut..skang afif pgl aku ma..sbb bbsitter tuh, die pggl mama..so aku kene berusaha suh die pgl aku ibu.. :)

Kalo bukak notebook/laptop ke...uuiishh..die pun sibuk jgk nak tlg taip..sibuk gak nak chatting..so, kitorang kat umah x bole nak on9 serentak, kalo x, mmg hura-hara la jwbnye nak layan die..afif..afif..kamu sgt sweet di mata ibu n ayah!~luv u dear...

Ermmm..wat ms skang nih jek progress afif ayg aku bole recall..kalo ade lagik, aku update eh!~ooo..1 lagik afif suke main air..suke berendam.kalo lame2 dlm bilik air pun die x heran..amat la die suke..budak2 mmg mcm tu kan!~

No comments: