Tuesday, May 11, 2010

my noti afif

entry ni utk anak ibu, afif yg semakin hari semakin aktif..noti la tuh..hehehe..skang da 9 bulan..mcm2 da pndi..

perkembangan afif 9 bulan:

1) da pnd berdiri+duduk sendiri
2) pnd tgk tv..kalo bukak tv tgh azan..lagi la ghalik duk tgk
3) pnd main sorang2 da..die tgh duk main jgn la kcu..kang 1 keje x jadi. kalo kite main ngan die..xpecially bola la..baling kat die..nnt die bg blk kat kite..pastu gelak2..so sweet anak ibu..
4) pnd merajuk aka mengamuk.kalo brg yg die suke+tgh main tetibe kite amik n x bg die main..turbo die pun bukak la..pstu kang tgn tuh..die hempas-hempasnye..tanda protes..iishhh...anak..anak..
5) makin bnyk mumbling..ape ntah die ckp..layan je la..
6) kalo dgr bunyi kuat..salunye anjing sebelah yg salu menyalak..die akan "ha..ha..ha..ha.." sambil mulut tenganga n mate melilau cari mane bunyi tuh..
7) pnd panjat bdn kite kalo tgh dukung die..huuiishh..ni la aku x thn..lengong la dukung die yg skang 10kg..bole ade muscle aku camni..hehehe
8) sgt suke pada kunci,
remote..ape2 remote la..remote tv ke remote kipas ke..n hand phone.smp fon aku xle on n camera kuar ijau2 disebabkan air liur da msk dlm fon tuh..hurmmm..what to do..:(
9) ooo..lupa..afif da tumbuh gigi..baru sebatang yg nampak..1 lagik..baru nak tumbuh..
10) macam2 lagik la...xle nak recall da..

gmb ni afif baru bgn tido..kalo die cukup+puas tido..milk pun cukup..bgn2 die akan senyummmmm jek..n bgn terus duduk..hehehe..aku biase kalo die bgn,aku akan bg salam n say morning kat die..then die akan balas dgn senyuman...aaaaa....kembang dada aku bile tgk die senyum...bile dgr die gelak..xde ape yg buat ibu happy melainkan tgk anak ibu membesar dgn begitu cepat n aktif..

ibu sayangggggggggg afif....semoga afif menjadi anak yg soleh, berjaya dunia akhirat dan sihat walafiat selalu..amin....

No comments: