Friday, May 14, 2010

masak vs beli je....

smlm ms blk keje..tgh tgu lif ade la 2 org akak ni..cite pasal msk2 ni la..
antara yg dorang borak..

akak A : penat la nak msk..salu beli jek..rakyat rmi..
akak B : ye la..penat blk keje..blk nak kene msk..
akak A : tu la..
akak B : kalo msk..nak ngemas lagik..penat..baik beli jek..

nak je aku nyampuk...hahaha..sy salu msk je kak..beli skali skali jek..my hubby x suke sgt beli2 ni..lebih suke kalo bini die msk..wlpn setakat ikan goreng ngan sayo lemak..plus sambal belacan..peeehhhhhh..licin wa ckp lu...kalo aku mmg x larat sgt da or x sempat (kalo hubby keje mlm la) beli la jwbnye...

mmg letih..blk keje je..lepas amik afif..letak die..terus msk dapo..kalo die merengek ke ape ke..benti jap layan die..pastu kang smbg msk..tp kdg2 salu gak aku dukung die smbl msk..haa..hebat x hebatnye la aku kat dapo..huhu~~~ hubby kalo keje siang salu blk kul 8..so aku la tunggang langgang kat umah sementara hubby blk keje.salu siap msk dlm kul 8.30..kalo afif ok..x meragam..awal la siap..

ari2 msk mmg penat n boring..hehehe..tp bile tgk hubby berselera n mkn bertambah..rase penat tu ilang beb..aku xde la pnd msk pun..salu google gak cari resepi baru..siap beli buku resepi lagik..baru2 ni hubby suke beli ikan siakap..beli dari kawan die yg kaki pancing..da la besau ikan tuh..ssh sket la nak goreng..first time msk siakap 3 rase..sib baik jadik..n hubby puji...cheeeeehhh...lagik semangat aku nk msk..smgt tuh dtg skjp jek..hehehehe..

aku ni bukannye rajin sgt pon..suam-suam kuku jek..tp weekend mmg aku x msk..salu kuar..alang2 kuar tuh mkn la skali b4 blk..

smlm plan nak msk sup ayam ngan sambl kicap tp x jd lak sbb bwk afif g klinik..afif selsema ngan batuk berjangkit ngan anak bbsitter..so mkn kat luar je la..sian afif xle tido..sian kat aku gak..bersengkang mate jg die..tu la ibu kan..dulu...mak pun camtu gak agaknye..

so plan utk msk sup ayam n sambal kicap tu ditunda pd ari ini..


sup ayam


sambal kicap

peehhhh...layan abis la....nyum..nyum..

No comments: